söndag 26 februari 2012

It makes all the diference

Testade att göra Macarons i mellandagarna och ja resultatet var väl inte helt perfekt.....ganska långt ifrån perfekt till och med. Gjorde två olika smaker som båda blev mkt lyckade smakmässigt men det såg bedrövliga ut. Vid första försöker malde jag mandeln själv eftersom jag hört att det var jätte svårt att få tag i mandelmjöl och inte orkade leta efter en affär som hade det i sitt sortiment. Nu råkade jag springa på mandelmjöl på Ica maxi så jag var tvungen att göra ett nytt försök att baka macarons. Kakorna har just kommit ut ur ugnen och resultatet ser mkt bättre ut denna gång, det ser ut som att mandelmjölet tycks göra hela skillnaden. Tanken är nu att det skall bli hallonmacarons så imorgon ska jag göra en hallontryffel som de skall läggas ihop med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar