lördag 22 februari 2014

Kan man koppla bort nödbromsen?!

Jag har sedan typ maj förra året haft yrsel till och från har avskrivit det som blodtrycksfall i samband med att jag inte kan ta det lugnt, främst när jag kommer på att jag behöver gå och göra eller hämta något. Till en början var det ganska lindrigt och inte speciellt ofta men i början av December hade jag några anfall där jag med nöd och näppe höll mig på benen och ett som fick mig på fall, landade mjukt och klarade mig utan skador. Sökte läkare som uteslöt stroke och gjorde en rad tester som alla var normala. Då inget fel kunde konstateras och yrseln fortsatte vara hanterbara åter gick livet till det normala och yrseln verkade till och med minska ett tag. Nu tycker jag att det åter igen verkar bli värre och idag var jag nära att svimma, har hittills bara hänt en gång tidigare under mitt drygt 30 år långa liv och då under omständigheter dom gjorde det ganska förståeligt. Tycker att dagens anfall inte alls var det samma som tidigare yrselanfall vilket gör att jag inte riktigt vet hur jag ska ställa mig till det. Hoppas att de inte har något med varandra att göra och att det inte händer igen, vill verkligen inte att min kropp ska dra i nödbromsen nu när jag äntligen börjar komma igång igen.

1 kommentar:

  1. Tränar för hårt/mycket och äter för lite? Hoppas det inte blir värre vännen!!!

    SvaraRadera