fredag 28 maj 2010

Frukost

Jag är ofta ganska dålig på att äta frukost när jag är ensam men har typ senaste veckan försökt vara duktig och har ätit Naurdietshake och bärsmootie till frukost varje dag. Men Naturdieten är inte speciellt intressant och man blir ganska less på den efter ett tag så nu har jag forskat lite efter alternativ. Typ alla färdiga pulverdieter inne håller laktos i någon form vilket e jätte bra för min vikt nedgång men det är inte speciellt hälsosamt eftersom kroppen inte hinner ta upp några närings ämnen. Var på hälsokost affären och hittade ett sojabaserat proteinpulver så bu på morgonen har jag komponerat ihop en Smootie till frukost, blev helt ok. får de hur bra jag står mig på den.

30g jordgubbar
30g björnbär
30g mango
30g banan
1dl naturell yoghurt
1dl bravo apelsinjuice
1msk protein pulver
Har räknat på kalori och närings innehållet och kommit fram till vad jag tror ät ett ganska bra resultat: 209,7kcal 13,05g protein, 30,05g kolhydrater, 4,16g fett.
Så nu e det bara testa och se vad kroppen säger, om den e nöjd med detta eller vill ha mer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar