torsdag 19 september 2013

När var hur....?

Känns som att mitt liv består av en ständig ström av var? när? hur?.....var ska jag vara, när ska jag hinna och hur ska jag fixa det??????

Trodde nästan att den braiga känslan hade lyckats smita men så hittade jag den igen. Det känns som att träningen går bra nu även om jag har lite svårt att hinna med all den träning som jag skulle vilja, känns lite som att jag antingen är på fel plats eller har nått som jag egentligen borde prioritera framför träningen. Den bra känslan inför träningen har dessutom förstärkts av att jag har lyckats hitta en potentiell träningskompis, jag har LÄNGE saknat träningssällskap. Även om jag som igår kan känna att det e oerhört skönt att få gå till gymmet och bara köra sitt race så saknar jag ofta någon att peppa och som kan peppa mig när motivationen tryter.  Nu har jag iaf bokat upp mig på provträning med instruktör på ett nytt gym i nästa vecka, har inte direkt några planer på att byta gym men det ska bli kul att testa på hur det är där.

Skolarbetet går dock mkt trögt och jag har väldigt svårt att känna någon motivation på den fronten, väntar bara på att det ska släppa så att livet kan börja flyta på igen. Det går åt så mkt onödig energi när det hela tiden känns som att man simmar motströms. Jag känner dessutom att det är så mkt svårare att äta som jag borde och att stå emot sötsuget när skolarbetet är jobbigt och ångestframkallande. Men jag försöker att suga ut all energi ur det som just nu fungerar och hoppas på att allt fler bitar av mitt livspussel ska falla på plats vart efter.Trots att det är massa skolarbete jag egentligen borde göra i morgon så tänkte jag se till att gå till gymmet och köra att rejält styrkepass. och på söndag ska pärlan få komma ut en sväng.Det känns som att det kan vara sista chansen att komma och cykla med racern, hösten är i antågande vare sig jag vill eller inte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar