måndag 30 september 2013

Dag 1

Summering av min första dag enligt Dukan-dieten.

Som vanligt ute i god tid med allt så maten blir där efter.....kom hem igår kväll och hade 2 uppgifter att göra färdig och skicka in senast kl 8.00 resp. 13.00 idag så någon tid att fixa mat har det inte blivit. frukost fick bli det snabbaste jag kunde komma på Skinkomelett. Till lunch hade stressnivån stigit ytterligare och lunchen fick bli nått ännu lättare och snabbare.....vanlig slät omelett utan nått i, tar en minut mindre i micron och går snabbare att äta. 15.15 hade den mest  akuta stressen lagt sig och jag  passade på att i lugn och ro inta mellanmål bestående av Kanelyoghurt.
44 minuter promenad innan jag tog tag i en massa matlagning. Har gjort plättar så att jag klarar mig till på torsdag dessa fick bli dagens middag tillsammans rökt skinka och keso smaksatt med dijonsenap. Samt förberett 1,8kg kyckling och 800g torsk som nu står i ugnen och gottar sig medan jag slappar lite framför liteThe big bang theory. Tror att det kommer att ta ett tag innan jag kommer in i det nya tänket kring matlagning, jag tar många ingredienser för givna. Har lite svårt att få ihop maträtter och inte bara kött eller fisk. tyckte att torsk med äggsås var en bra ide tills jag började fundera på hur man får en sås och inte bara ägg i mjölk.......

Största suget: Honung
Dagens motion: 45 min promenad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar