söndag 20 juni 2010

Sköna helg

Helgen inleddes med Grillning vid Stendörren tillsammans med mor å far och John å Alexsandra. Mkt trevlig kväll trots regnskuren under middagen, Pappa hade fixat kött å jag hade med mig vinegrette potatissallad nybakat bröd och en Citron och rabarberpaj. God mat, lite vin å trevligt sällskap...kan fredagskvällen bli mkt bättre.

Lördagen gick i vilans tecken låg jätte länge i sängen och massa mys med katterna, på det hela en skön förmiddag. Sen bar det av till Skavsta för att hämta semesterresenärerna, återlämna deras bil och hund (snacka om att Tarzan var glad å se Husse och Matte igen). Resten av lördagen tillbringades i soffan framför tvn med lite Rabarberpaj mmmmmm.



söndagen började jag med en tur till ramdalen för lite intervall träning, Promenad och joggning Brukar inte jogga men nu har jag fått för mig att det är dax att börja så jag startade lite lätt med intervaller 5 min promenad 2min joggning och upprepade i 40 min. känner mig lite fascinerad över att jag faktiskt fixade det kände mig riktigt duktig.

Åter hemma fixade jag lite lunch bakade en Rabarbersockerkaka och städade lägenheten i väntan på att mamma och pappa skulle komma på besök. Pappa hade fixat förnsterbrädor åt oss och monterade upp dem så nu e kissarna jätte glada över att ha något att ligga på å spana ut genom fönstret.



Efter besöket stack jag och Matthias ut på en härlig cyckeltur ut till våtmarken, förbi kyrkogården och sedan till fläderträden (som fortfarande inte blommar) och hem. Nu står Matthias å gör potatisgratäng och i ugnen står en nötstek mmmmmmmmmmm så resten av kvällen kommer nog att spenderas i soffan :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar