fredag 4 oktober 2013

Dag 5 - tvivel

ända sedan jag fattade beslutet att testa Dukan-dieten har det känts rätt men just nu känner jag ett starkt tvivel. Det började redan igår kväll och har sedan dess växt allt starkare, tror att det egentligen bara är att det just nu är mkt i mitt liv som känns hopplöst. Men lik väl känns tvivlet jobbigt, håller fortfarande dieten men misstänker att det kommer att bli en helg där min karaktär kommer att få genomgå många prövningar.

Till lunchen har jag testat ett recept ur Dukanboken, "Örtmajonäs" för det första vet jag inte om jag vill gå med på att kalla det majonäs, örtkräm skulle vara mer passande. Och för det andra var det på tok för mkt Dijonsenap för min smak och då tog jag inte ens hälften av vad det stod i receptet. Ska ge receptet en chans till och minska ännu mer på senapen.

Försöker just nu att övertyga mig själv att jag vist vill gå och träna, Önska mig lycka till!
Största suget: Inte helt otippat kanske men det är Kanelbullar......

Uppdatering 17:12
Dagens motion: 22 min promenad, 25 min styrketräning & 40 min spinning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar