tisdag 1 oktober 2013

Få tid till annat - lättlagad kyckling

Kycklingen jag gjorde igår blev så bra och var så enkel att göra så jag tänkte att jag ska dela med mig av hur man man fixar den. För att göra massor med mat till en hel massa kompisar, hela tjocka släkten eller tillräckligt många matlådor för att klara hela veckan behöver man följande:
  • 1 stekpåse
  • 1,8-2 kg Kycklingfilé
  • 3 vitlöksklyftor
  • 1 påse(3 g) oregano
  • salt & peppar
Det arbete man behöver lägga ner är att skära kycklingen i mindre bitar, hacka eller pressa vitlöken, strö salt peppar och oregano över kycklingen och dumpa ner alltsammans i stekpåsen och knyta igen. blanda runt allt i påsen, placera den på/i en plåt eller ugnsform, klippa upp ett av påsens hörn, skicka in i ugnen på 200°C och gör nått annat/vänta 30-40 min.
OBS! ta vara på vätskan som bildas i påsen, den blir blandad med crème fraiche eller kvarg till en mkt god sås

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar